lördag 28 juli 2007

Hemma igen

Jepp nu var man hemma i regnet igen. Fan vad skönt man har haft det, ja förutom vissa småsaker så klart. Resan ner var ju ingen höjdare. 30 timmar buss med fulla danska ungdomar och fullt ös på dålig techno gör att jag nog kan säga att jag hatar danska ungdomar. Väl nere var det hur skönt som hälst. Mycket sprit och lite för mycket sol vilket resulterade i att jag brände mig som fan i solen, suprice!!. Men skit i det, jag var ju i spanien.

Höjdpunkten med resan var en dag med dykning men det var inte helt lätt att hitta en dykfirma. Jag och Johan fick vandra lite innan vi hittade rätt. Jag kan även intyga att det inte är helt sköt att ha på sig en våtdräckt på sig när man har bränt sig i solen men det var det helt klart värt. Väldigt bra dyk från stranden i Tossa de Mare. Inte riktigt lika myckat att se som i Thiland där jag tog mitt cert men fint ändå. Vi såg ett bar Bläckfiskar, några moränor och en väldigt cool lila lysande snigel. Det andra dyket var från en lite gummibåt precis utanför kusten. Det var ett svårt dyk för det var väldigt strömt och ganska höga vågor. Väl nere på 25 meters djup var det lugnt. Där var tyvärr inte så mycket att titta på. Ett gäng languster, lite fisk och ett par nakensniglar som faktsikt såg ut precis som kor. Kritvita med svarta prickar.

Jag kan även meddela att spanjorerna inte kan laga mat. Blä vilket skit. Bara jag få se Bläckdjursringa med pommes spyr jag. För övrigt är Bläckdjursringar ett litet intärnskämt mellan mig och Johan som förtjänade en plats här. Fan vad vi måste ha sätt gulliga ut i våran dubbelsäng:P Haha. Vi har sjungit extremt mycket karraoke nere i spanien. Vi hittade en Irländsk pub som hade karraoke varje kväll. Jag tycker synd om dom som jobbar där men vi hade i alla fall kul. Sen att jag och specielt Johan sjänger bätre än dom flästa där gör att jag tycker änu mer synd om dom. Träffade en grymt skön skotte där som vi snackade skit med varje kväll vi var där.

Jag är förvånad hur bra jag kom överräns med Johan. 10 dagars resa och inte ett ända gnabb. Annars brukar man alltid flyga ihop någon gång när man bara åker två. Det är lättare om man är en grupp men fan inte en ända gång. Det var grymt kul att träffa gustav också. Det var ju dara därför vi åkte med ett danskt bolag. Jag fattar fan inte hur han pallar lägga så mycket jobb för så lite pengar. Han är ju ansvarig där nere och får ta all skit, sover nästan aldrig och kan aldrig festa. Men han var glad ändå. Han är för skön den mannen.

Som sagt, mycket fest blev det men ingen romans för min del i alla fall fast jag hade som sagt kul ändå. Sen hade man ju bara hemresan kvar också. 30 timmar med danska ungdomar. Har jag förrästen sagt att jag hatar danska ungdomar. Det är är i alla fall värt att sägas igen. Jag har även lovat mig själv att aldrig mer åka på charter. Nästa sommar får det bli en dyksemäster. Någon som är sugen på att följa med?

Man tänkte att när man kom hem skulle man ta det lugnt med spriten. Yeha right. Det är ju festival i stan nu och nästa helg firar man ju att man blir gammal. Jag ska ta mig tusan pensionera min stackars lever efter nästa helg men man blir ju bara 25 en gång i livet.

Tills nästa gång. Puss och kram

Inga kommentarer: