måndag 30 juli 2007

Första dagen

På nya jobbet. Fan vad tiden flyger när man faktiskt jobbar. Idag har jag typ bara lekt med en massa powertools och kört truck och hjullastare. Jag fick också dra iväg till Höganäs och hämta en lift. En dag på jobbet och jag trivs redan som fisken i vattnet. Klart att man är lite förvirrad så här på först dagen men det är man ju alltid. Det är sköna människor där också. Ok platschefen är lite tys av sig men dom andra är sköna och man kan skoja lite med dom.

Det har varit festival i staden också. Samma gamla vanliga skit i stånden. Jag köpte visserligen en inflames tröja men ändå. Vem fan köper allt tingeltangel och skit dom har. Sen tycker jag att de är asroligt att se alla konstiga orginal som kommer fram ändast på festivalen. Jag undrar verkligen var dom gömmer sig annars. Där var i alla fall ett par riktigt bra konserter i år. Bertil hade lyckats skrapa fram Weeping Willows, Svenska akademin och så klart Jodla med Siv. Att Svenska akademin är bra live viste jag sen innan men jag trode inte att WW kunde spela så bra. Jonas sjöng rent som en gud. Det är så att man blir avundsjuk. Fast jag tror ng att min höjdpunt var när jag försökte hjälpa en full man på motorcyckel att fånga in hans hund som frenetiskt jagade en stackars kannin. Man måste nog ha varigt där men det var hysteriskt roligt. Nu ska jag ha nått i magen.

Puss och kram mina kära vänner.

Inga kommentarer: